Regalia - Handgjort med passion

Allmänna villkor

Avtal och returer




Sortimentet
I webbshoppen visas delar av vårt sortiment men jag fyller på med nya produkter hela tiden.

Om du inte hittar det du letar efter i butiken, är du alltid välkommen att kontakta mig genom att använda kontaktformuläret.




Erbjudanden och rabatter
Rabatterbjudanden gäller så långt lagret räcker om inte en tydlig giltighetstid angivits i samband med erbjudandet.


Presentkort

Presentkortens giltighetstid är 3 år från inköpstillfället.

Presentkorten kan ej bytas in mot pengar.

14 dagars ångerrätt gäller för oanvända presentkort.


Leveranstid
Beställningar skickas normalt från mig inom 14 dagar.

Detta då majoriteten av produkterna tillverkas efter beställning.



Produktvisning

Jag jobbar för att fotografera så tydligt som möjligt så att bilder på sidan återges så verklighetstroget som möjligt.

Tyvärr kan Jag inte garantera att färgerna på produkterna på din skärm stämmer helt med den faktiska varan på grund av hur olika skärmar är olika inställda.


Uppdatering av lagersaldo
Lagersaldot uppdateras löpande. Jag reserverar mig för att lagersaldot kan avvika mellan uppdateringarna.



Priser

Alla priser är i svenska kronor inklusive moms.


Betalningsalternativ
I butiken kan du betala med bank- och kreditkort och Klarna.



Åldersgräns
Regalia ingår endast avtal med myndiga personer.

Är du under 18 år behövs Målsmans tillstånd.


Jag förbehåller mig rätten att när som helst anullera ett avtal som slutits av minderårig utan målsmans tillstånd.

Vid undlåtenhet att fullfölja avtal utgår hela ansvaret för avtalet till målsman.


Tryckfel
Jag reserverar mig för eventuella tryckfel på hemsidan. Jag förbehåller mig rätten att avslå felaktiga ordrar.


Leverans och frakt


Varor till ett värde över 1000 kr skickas med som spårbart paket och hämtas hos uthämtningsställe mot uppvisande av giltig legitimation.


Paketet ligger kvar i 14 dagar.

Om paketet ej hämtas ut blir du debiterad en avgift på 150 kr.

Att ändra namn eller mottagare på beställningen är inte möjligt i efterhand.




Skadade paket
Jag står för transportrisken för de varor som skickas från mig.

Skulle en försändelse vara trasig eller skadad när du hämtar ut den, kontakta omedelbart transportören.


Saknas varor vid leveransen, vänligen kontakta kundservice på kontakt@regalia.se
Du står för transportrisken för de varor som du returnerar till mig.



Byten och returer

Enligt distansköplagen gäller 14 dagars ångerrätt för köp från vår webshop.


Obs! Ångerrätten gäller inte för personliga designer, gravyr och/eller stämplar.


För att varan ska kunna returneras måste den vara i väsentligt oförändrat skick, dvs obetydligt använd mer än för att prova varan, hel och ren.


Har du som kund använt varan/varorna i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att prova dess egenskaper och funktion, är du dock skyldig att ersätta den värdeminskning som användningen har medfört.


Efter retur kontrollerar Jag om varan har använts på ett sådant sätt och drar, om så är fallet, av kostnaden för värdeminskningen som användningen har medfört från det belopp som återbetalas.


Vissa av varorna plomberas och plomberingen måste då vara kvar för att retur ska kunna godkännas. (Gäller främst förbrukningsartiklar)


De varor som du handlat i Regalias butik returneras till adressen som är listad.


Medföljande askar, förpackningar och tillbehör till varan ska också returneras i väsentligt oförändrat skick. Vid en retur/reklamation tillbaka till mig står du för transportrisken.

 

Eventuell presentinslagning kan inte returneras eller återbetalas då denna tjänst anses som förbrukad.


Efter godkänd retur betalar jag tillbaka pengarna för varan till dig.

Återbetalning sker inom 14 dagar från det att Regalia tagit emot och godkänt returen.


Ingen bytes, returrätt eller öppet köp för specialbeställda, graverade varor samt presentkort.

Presentkort, specialbeställda varor samt graverade varor omfattas inte av bytesrätten/ångerrätten.


Vid köp av ringar ingår en gratis storleksändring om det sker inom ett år av inköpstillfället.

Du behöver bara skicka ett mail med vilken storlek du vill ha ringen ändrad till och sen skicka ringen väl förpackad till mig.



Reklamationer
Om du upptäcker att en vara på något sätt är skadad eller felaktig ska du så snart som möjligt kontakta mig innan du reklamerar varan.


Reklamationer kan göras genom att kontakta kundservice på kontakt@regalia.se


Regalia löser inte ut returnerade varor mot postförskott.


Regalia följer Allmänna reklamationsnämnden vid eventuella tvister.



Garanti
När du handlar av mig får du alltid ett års garanti när det gäller tillverknings- och materialfel.

Garantin täcker dock inte slitage, vårdslöst hanterande eller skada genom olyckshändelse.







 






 

 






Företagsinformation:


Regalia

Orgnr.

kontakt@regalia.se

57161 Bodafors